lördag 21 mars 2009

Duktig idiot

Idag har jag varit så duktig, uppdaterat massa information till Paw Peds med mina senaste kullar, titlar, och MASSOR med bilder :)
Stackars Anna som fick typ 100 mail..hahaha... men hon bad om det ;)

Sen har jag ju återigen varit o kladdat på Cornish Rex i fokus... Jag avskyr verkligen det forumet, men Snälla Camilla skickade länk som jag borde läsa...
Förstår mig inte på folk. Men det är väl för att provocera eller vad vet jag.
Men jag ifrågasätter starkt varför uppfödare klagar på andra uppfödares katter som för övrigt hade päls och säger att pälsen är dålig för en vuxen katt.... När uppfödaren själv i fråga sitter och avlar på nakna katter. Sen i går kom väl det mest korkade inlägget. http://cornishrex.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ad2ca3e0-eace-43f2-8e3a-59a37c782c27&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup#21
När författaren inte själv ställer ut osv. Jag fattar inte vitsen... Så jävla KODUMT, som Peter säger på fin skånska ;)
Men det är ju tur att hon bara får några "superstjärnor" i varje kull som hon själv så fint uttrycker det.
Som sagt.. Allt är relativt.

Om man då inte gillar "extremt" eller typade katter, varför lånar man då in katter med sånt blod, eller frågar uppfödare som då gör en sån parning om dom har restriktioner.... min fria tolkning: (Kan jag få låna din hane)... ja, det va min hane som va pappa till den kullen. Om man INTE vill ha den typ av katt?
Det är inget annat än hyckleri i mina ögon.... För att man själv inte lyckas föda upp utställningsmässigt bra katter så vänder man på det o säger att man inte gillar eller vill ha den typ av katt.
NÖTTER!!!!!

2 kommentarer:

  1. Att den människan?????? orkar fortsätta fattar jag inte. Stå på dig darling annars gör någon annan det. Hoppas du får en trevlig lörda kväll.
    // Bängan med kompani

    SvaraRadera