fredag 20 februari 2009

Vilken dag

Red-Hot har även fått en röd-vit hane idag. Hon har varit så tapper och duktig. det tog jätte lång tid innan han kom ut och på slutet satt huvudet fast och jag fick hjälpa honom ut.
Han är inte lika aktiv och pigg som dom andra, men diar och verkar nöjd i alla fall.

Har storstädat hemma i dag för det va ju en hel del tvätt o små blod spår här o där.
Så på kvälls kvisten så börjar jag leta efter Goofymannen, han va spårlöst försvunnen. Jag vände upp o ner på hela lägenheten och han fanns ingenstans. Började fundera om jag kört honom i tvättmaskinen, sliter upp den o kollar, men det är ju bara tvätt däri.
Sen kollar jag under sängen och där ligger han o sover på min duntoffel, helt bekymmerslös och blir så glad när jag tittar in ;)

Känner mig helt förvirrad och orkeslös för tillfället, lite orolig för operationen o massa annat junk. Varför är det så att allt kommer samtidigt?
Kan det inte va så att jobbiga saker kommer en i taget, kanske en gång i kvartalet... Nej då. Allt på samma gång.

Nu sitter jag här med ett glas gott rött vin och ett helt lugnt o rent hem och tittar på När Lammen Tystnar. Har säkert sett den 100 gånger, men den är lika bra varje gång. En av mina absoluta favoriter.

1 kommentar:

  1. *krama om* Man får väl säga nåt klämkäckt som "Efter sol kommer regn" eller nåt..
    Det där med försvunna katter känner jag igen, enda gången de inte har en aaaning om vad de heter *suck*

    SvaraRadera