måndag 23 februari 2009

Måndag igen

Vilken start på veckan.
Jag hade glömt bort att jag beställt mattvätt av min stora matta i vardagsrummet. Den skulle hämtas måndag morgon..mmmm 07.40 ringer det på dörren. Det va bara masa sig upp o släppa in mattgubben, han hjälpte mig flytta undan allt för att få med sig mattan.
Sen la jag mig igen, så ringer det på dörren en gång till, då är det upphämtning av radon mätare, vilket jag inte ens hade någon, vilket vi märkte efter han klafsat in med skor o stege o hela kittet.
Sen gick det en timme till som jag spenderat i sängen med något som liknar sömn. Då ringer det på dörren IGEN. Nu var det från posten som kom med en väska jag köpt...
Går o lägger mig igen och då ringer DHL som har min sand men dom kan inte köra upp till dörren, så han tyckte att jag ska komma ut o bära upp 120 kg sand från vägen, sa att han fick återkomma i morgon.
Någon måtta får det vara.

Äntligen löper Take It Or Leave It, hon är parad också. Nu är det bara att vänta och se om det tar sig och att allt går bra.
Sen ska Magic träffa sin sista hona i morgon och därefter är det kastrering som gäller, han är ju tyvärr mer eller mindre som en brandslang hemma :(
Pinkar på allt o alla nästan.
Även Yams ska kastreras snart. Dom honor han parat är dräktiga som det verkar. Det är bara Hawaii som vägrar o löpa. Dumma katt
Men det är ju så, det man väntar på blir inte som man tänkt. Tur att det finns en plan B för henne.

1 kommentar:

  1. Testar igen då!!!!! FN vad kul att prata med dig. Hörs snart igen // M

    SvaraRadera