torsdag 5 februari 2009

Forum?

Tänkte på en sak när det gäller alla dessa forum o folks tyckande o tänkande om andras vara eller icke vara.
Vad spelar det för roll vad andra tycker?
I en diskussion på ett forum nu så fick jag till svar att jag dömer folk för att jag tycker en massa, är det så det menas?
Ja, men då är jag nog den som dömer mest av alla, för jag tycker väldigt mycket om en massa saker.
Men jag trodde att om man bara tycker o tänker så har man inte dömt någon.
Jag bildar mig ju inte en uppfattning om folk eller deras uppfödning för att dom parar med en ful katt?
Det är ju deras problem o inte mitt. Jag Tycker ju bara att katten är ful. inget mer med det.
Har jag dömt någon då?

Jag kan ju förtydliga, jag anser inte att MITT sätt att bedriva uppfödning är det enda o rätta sättet. Alla får göra som dom vill och det som är bästa för deras katter. Men att "döma" andra som omplacerar och sen sitta hemma själv med 15 kastrater inlåsta i varsitt rum p.g.a. att dom slåss, är det att eftersträva?
Säkert JÄTTEBRA, för dom blir inte omplacerade, men vad är det för livskvalitet för en katt?
Om alla som äger katt slutar vara så ego och inte se det från sitt eget perspektiv kanske det blir bättre.
Någon skrev "vadå, kan inte katter komma i håg?"
Men snälla, inte så att katter sitter o drömmer tillbaka på det som hände en sommar 2002. Inte heller sitter dom o funderar på vad som Oliver's ska komma med för nya produkter 2009.
Katter lever i nuet, sen om man omplacerar och sen träffar katten är det ju klart att dom kommer ihåg mig när dom ser mig.
Det är hur jag tror att katterna fungerar.

En parantes…
Om en uppfödare köper en katt, som då byter hem, är inte det omplacering? Katten byter hem = omplacering, då borde inte det heller vara ok om man tänker efter. Men det är nog inte så dom ser det tror jag.
Eller är det så att man bara hakar upp sig på ord: omplacering, restriktioner, tidig kastrering, reservregister får ju håret att resa sig på många om man säger det ordet.
Så egentligen är det inte innebörden i orden utan själva ordet som irriterar folk

Har också skrivit att jag inte bryr mig om andra uppfödare, men det är verkligen så.
Jag sitter inte o surfar runt på hemsidor o kollar vad folk har för katter eller vad dom planerar för parningar eller har för avelshanar osv. för det intresserar mig inte. Ingen har ju något som jag är intresserad av ändå, så varför slösa energi?

Sen händer det absolut att jag sitter o slösurfar på en o annan hemsida då o då, men det är mer p.g.a. att jag är uttråkad än att jag är intresserad av katterna.
Men det händer ju en del. sen klickar jag mig vidare via länksidor o sen vet jag inte hur jag kom dit.

Om alla grälsjuka forumister la ner lika mycket tid på sina katter o sin uppfödning kanske dom skulle komma någon vart.
Sen är det ju så att när jag är uttråkad så älskar jag o kludda här o där för att provocera lite, det funkar varje gång att jag får napp.

2 kommentarer: