lördag 14 februari 2009

Bra dag?

3 kattungar har flyttat idag, spenderade 2 timmar hos veterinären för alla chip o besiktningar o annat. Dessutom tomt i plånboken efteråt :)

Sen till alla dessa rykten som florerar. Tror jag ska lägga upp allt jag hör för att ta död på allt en gång för alla. För med facit i hand om allt som hänt det senaste åren vet jag ju att fakta och sanning INTE är det vinnande konceptet i kattsvängen.
Nyligen fick jag in ett klagomål på mig via sverak så klart.
Där i stod det att jag INTE hade kastrerat katten där och när jag sa, för den veterinären hon hade pratat med jobbade inte den dagen jag sagt att han blev kastrerad, nä precis. Han har aldrig tagit i mina katter. och katten vägde under 1 kg. jätte sjuk, skygg och bla bla bla. Jag hade visst förfalskat en besiktning och använt Tip-ex.

Som tur är så har min veterinär klinik kanon koll på mig o mina katter och mina journaler är så detaljerade, dom tog bara upp kopian och läste upp allt för mig. Jag fick mig ett gott skratt, han vägde nästan 2 kg vid kasteringen som var utförd av den veterinär som brukar göra det. Besiktigad 2 ggr, dessutom har kliniken skickat intyget till ägaren.. precis, men klinik veterinären kanske förfalskade och använde tip-ex, troligt?
Helt ärligt vad får folk allt i från?
Varför försöker så många sätta dit mig?
OM man nu ska göra en anmälan, borde man då inte hålla sig till sanningen?
Nämen det är nog bäst att hitta på en story som låter bra, för hon är ju så hemsk den där Änglarna's uppfödaren.
Sen är det så att när det kommer till fakta så har jag alltid torrt på fötterna numera.

Sverak anmälningen som gjorde mig avstängd en period ska vi inte gå in på här och nu, men det kan bli ett helt eget inlägg längre fram. För det är mycket roande och intressant hur det går till.
Jag gick vinnande ur den striden, men på vilket sätt?
ja, det kan ni klura på.... Fakta eller skitprat?

Så nu fick jag häva ur mig det som behövdes.

Har ändå haft en trevlig kväll, blev bjuden på smarrig middag enligt LCHF metoden som dom kör stenhårt på. Har ätit flera gånger hos dom och det är alltid super gott, men orka laga mos på blomkål varje dag ;)
I dag var det kolja, ägg, färska räkor, sås och broccoli o annat smarr och pricken över i det utsökta vinet till.

Nu ska jag hoppa i säng, har ju några katter som ska flytta så det är bästa jag är pigg o glad.

1 kommentar:

  1. Fy fan säger jag bara, hade jag fått ett sådant mail hade jag anmält den j*veln som skickat det.
    Jag ser framemot att få läsa om din sverakincident eftersom jag faktiskt (trott eller ej) inte vet vad det rör sig om
    Tjingeling

    SvaraRadera