fredag 3 april 2009

Äntligen fredag

Här har det varit mycket dom senaste dagarna.
Julia kom på onsdagen och då hade jag ju en surprise till henne. Hon hade ingen aning om att Cecilie Löveid va här också. Dom möttes utanför min port :)
Cecilie hade ju haft en liten fågel som viskade i hennes öra tyvärr.

Men vi hade det jättetrevligt, drack lite Brut och åt ost och renkött. MUMS.
Sen har vi ju då ett litet problem. Julia kan INGEN engelska.... men det gick nog bra ändå.
Cecilie åkte hem till Köpenhamn på kvällen och Julia till hotellet.
Så bestämde vi att vi skulle träffas i stan kl. 12. Pekade på t-bane kartan och skrev tiden.
Jodå, där va hon. men jag visste ju inte riktigt vad hon ville se o göra... Det enda jag kan i Stockholm är ju shopping :)
Satt o funderade på vart allt ligger som är sevärt... det står helt still i skallen.
Vi gick till Gallerian o kollade affärer, sen in på Gate One o hälsade på min kompis Mathias som jobbar där.
Sen en sväng in på NK, och sen mot Birger Jarlsgatan. Ville visa Julia alla Thomas Sabo smycken. Älskar verkligen den lilla butiken.
Jag köpte en ny scarf men inga smycken.
Sen gick vi upp Kungsgatan och in på Bik Bok... Julia blev som helt vild.. Ville aldrig gå därifrån :)
Tog en matpaus i Kungshallen, sen va jag tvungen att åka till veterinären och hämta Scandal Beauty som blivit kastrerad.
Vi bestämde att Julia skulle komma till mig kl. 19 för att hämta katterna.
Hon hade beställt Feliway och P-piller som jag skulle hämta ut.
Så kommer hon o hämtar katterna, kändes ganska skönt att bli med 2 katter mindre.
Så sitter jag i badet och kommer på... PASSEN till katterna för fan!!
Jamen dom låg ju så fint på hallbyrån.
Skickar ett sms tydligt o fint. Och till svar kommer det: ok :)
OK?
Ja, kanske räcker det med rabies papprena och microchip. Ryssland är ju inte med i EU så dom gäller ju inte riktigt där som här.
Men ändå...
Nu är hon då framme sen ett tag så jag antar att det gick bra :)

Så kommer Star Struck och Duskt Black Birdeater hem igen... Mannens allergi blir bara sämre. Så är det ibland.
Tyvärr bara ytterligare en bekräftelse på att man SKA inte sälja till allergiker, vilket jag inte brukar göra, men sen undgår ajg min regel, och så blir det så här.
Men jag gillade verkligen familjen.
Nu får Star Struck stanna här hemma.
Ska jag bara hitta ett hem till Dusky.

2 kommentarer:

  1. Åh vad tråkigt med allergi.. :(
    Jag är väldigt väldigt glad att du ruckade på de där reglerna nån gång där i begynnelsen iallafall!
    Spännande med ryska språkförbistringar, he he. Hoppas hon inte sitter fängslad i Ryska tullen :P

    SvaraRadera
  2. Tror nog att pappret från lab. är nog. för tillträde, om datoen för vacc är efter fyllda 3 mnd. och det har gått 4 vecor. Borde eg. vara det. :-)
    Är HEL ENIG i din reflektion ang. allergiker. Har haft samma, én köpte t.o.m. naken cornish hon var så säker, men... Så kommer familjer och snuser, man bruker én dag på att fixa, städa, bara för att dom håller kattenreserverat i veckor, och så kommer den hem...och en reaktion oppstår....katten tillbaks... Men säkert är det nogon som inte säger att dom är allergiker...
    I København fikk Julia sett Den lille Havfrue, det ble tatt mange vakre bilder...

    SvaraRadera