söndag 25 januari 2009

Helgbestyr

Så var det redan söndag.
I går hade jag städ dag o med allt vad det innebär, kattungar som åker på dammsugaren och jagar mopp.
Det är ju höjdpunkten tycker dom :)

Idag har jag haft Jet Sets nya familj här på besök, dom har kört från Norrköping för att få en kattungegos innan han kommer till dom.
Tyvärr glömde dom sin kamera här så tyvärr får resten av familjen vänta tills han kommer om några veckor med att se hur han har utvecklats.
Sen har jag ju min trogna granne som kom på visit. Hon visar ungarna hur riktig Änglarna's "spanking" funkar.. hehe, som dom inte redan vet det ;)
Hon fattar inte hur jag kunde sålt den ena blå hanen, och nu menar hon inte Tarantula :) utan brorsan.... jo minsann, han har utvecklats.
Men som sagt. någon blå hane vill jag aldrig spara...

Sen har Alfons varit helt vrickad i dag. i morse eller vid 11 :)
tyckte jag han luktade lite skunk så han åkte i badet. Sen dess har han varit som ett frimärke på mig. måste bära på han hela tiden... Lilla klumpen ;)
Har även lagt ut annons på dom 2 till salu, och har fått massor av intressanta o bra spekulanter, och såklart också motsatsen som kom i går kväll.
Hon ville veta hur jag ställer mig till avbetalning.
Jag svarade: att hon har ju frågat om det förut, och att jag fortfarande inte är intresserad av de, tycker kanske att antingen har man råd o köpa katt eller så väntar man tills man har råd. Sen sa jag även att sen sist hon frågade borde hon kanske ha sparat i hop till den katten hon vill köpa.
Får till svar att hon visst har råd, men visst jag har rätt. och att jag ska ha det bra.
Kan inte låta bli att svara på det: Sorry, alltså men jag förstår inte resonemanget. Men du hittar säkert någon som säljer till dig, det tror jag inte är något problem.

Vad är det med folk?
Varför vill man ha katt på avbetalning om man har råd att köpa?
Ska allt betalas på "kredit"?
Kanske är det så att själva katten spelar ingen roll, bara man får på avbetalning.

Tankar som kommer är, om man ska ha på avbetalning, vad får katten för mat, sand, om veterinär vård behövs. tummas det på det då eller? Det är ju en del omkostnader att ha katt.
Om man verkligen vill ha en katt, är det då inte bättre att man lånar pengar av någon man känner än av en okänd människa?
Det är ju inte så att en sällis är några stora pengar att betala. Förövrigt frågade hon aldrig vad katten kostade.
Det är skillnad om man känner personen i fråga, men som första kontakt att fråga om avbetalning. Nääää

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar