fredag 16 januari 2009

Fredag hela veckan

Idag känner jag mig lite taggig, har en uppfödare i Finland som är desperat efter mina "linjer", spelar visst ingen roll hur katten ser ut, bara det står Änglarna's. Har ju då några av mina katter i Finland och hon är på dom dagligen att få köpa, få låna. Idag sa jag ifrån via en uppfödare jag sålt katt till.
Jag skrev att hon är en av dom värsta uppfödare jag känner till och allt skit hon säljer till andra uppfödare utan att upplysa om sjukdomar o annat, jag vill aldrig att hon ska ha mina stamtavlor i sin uppfödning, och att hon ska sluta gå via alla andras bakdörrar för att komma åt det hon vill.
Känns redan bättre :)

I går så satt jag o kollade runt på forum och märker hur gärna många uppfödare slår sig för bröstet och tycker dom är SÅ bra, för dom ränner till veterinären o testar om katten är dålig i magen.
Sen denna HCM hysteri, herregud, vi kan inte mer än att göra vårat bästa. någon skrev om att dom minsann skulle testa ALLA katter tills dom va 7 år eller nåt. även kastrater o omplacerade katter. då måste hon ju mena alla i stamtavlan.. eller?
Verkar ju helt vrickat, rent praktiskt hinner det födas MÅNGA katter på 7 år. ska blir spännande o se om det verkligen kommer och bli så eller om det bara är mycket snack. jag tror på det senare.

Tror att detta är en av anledningarna till att jag inte varit inne på forum förut, för jag tycker verkligen att hela bullbakgrejen är knäpp.. alla ska vara vänner, man ska helst inte ha några åsikter, man ska tycka lika om allt o alla. Vad säger att en diskussion betyder att folk är ovänner. I verkliga världen är det ett sundhets tecken att man kan diskutera. men jag lurar på att folk kanske inte har så torrt på fötterna att dom kan stå och argumentera utan dagis nivån kryper fram. "du är dum"
haha... har på flera inlägg provocerat fram den attityden, och det är lika roligt varje gång.

Ha en go o gla helg. Själv kommer Last Man Standing hem i morgon och det ska bli kul o se hur han ser ut :)

3 kommentarer:

  1. Haha! Du är ju rolig :) Men håller med dig.. Har man sen själv ett lagom pissigt humör är det ju kul att provocera.. ;)

    SvaraRadera
  2. Kan inte låta bli att fnissa...

    SvaraRadera
  3. Ja, tur att någon kan ha roligt på dessa forum:D

    SvaraRadera