torsdag 12 november 2009

Vaccinering

Imorse mötte jag Twiggie, vi skulle gå och vaccinera oss själva för nöff nöff sjukan.
Jag hade ju kollat upp vart det fanns vaccin och tider och allt. När vi kommer dit står det att det är slut på vaccin.... Hur det nu kunde vara möjligt då jag hade ringt dagen innan och det fanns.... Då kryper det fram att dom har slut på SPRUTOR, inte vaccin.. så jag frågade om jag åkte hem o hämtade om vi då kunde få komma tillbaka... Inga problem. Så vi hem till mig, letade rätt på lämplig storlek och hoppar i taxin för att hinna tillbaka innan vaccinationstiden va slut.
Och så var det klart på 1 sekund. Så mycket resande fram och tillbaka för 1 sekunds nålstick.
Själv har jag då aldrig hört talas om att sprutorna tar slut...... slutet gott allting gott :)

3 kommentarer:

  1. Ja, det där var en upplevelse! Jag kan inte förstå hur oproffsiga de kan vara men jag gillade den barske sior-sjouksköyterskan fråon goatland. Hon had viel vaccineiret moange toker med bare kaneylerne och inge spriouter. ;)

    SvaraRadera
  2. iellar... Jag meinede med bare spriouter och inge vaccein... och inge kaneyler hiellar... Sioperknaosigt!

    SvaraRadera
  3. ha ha ha! Alla sätt är bra utom de dåliga :)

    SvaraRadera