lördag 10 oktober 2009

Tjolahopp

Idag är det en bra dag, dagen efter min födelsedag, ledig, lång sovmorgon, mys i soffan med katterna och så är Star Struck tillbaka i min ägo.

Kaylee är INTE en seriös uppfödare och jag är bara glad att ha fått tillbaka min katt med alla delar intakta. Man lär av sina misstag, om man ska byta katt så ska överlämningen vara från båda parter, inget annat funkar.
Och i efterhand har jag fått reda på från flera håll att hon har blåst fler uppfödare än mig.
Hon smutskastar och finner fel som inte finns på katten och försöker få ersättningskatt på alla möjliga sätt.
Star Struck hade vid en punkt en sternum krok, hon rev upp himmel och helvete och anklagade mig för att ha skickat en defekt katt med flit.... jag försökte förklara att sterum är inget som dyker upp vid 1 års ålder och efter flera veterinärkontroller.
Och visst, hon tog henne till veterinären och det konstaterades ingen sternum.

Nu senast så har en av Star Strucks kattungar fått något på hjärtat, och självklart är det Star Strucks fel. För hennes hankatt är ju perfekt och skulle aldrig lämna något som är fel.
Star Strucks hjärta är kollat u.a.... men en ersättningskatt ska hon ha.
Det va droppen för mig, och sa att min katt ska tillbaka till mig då hon inte betalat ett öre än för henne eller ersatt mig med en byteskatt.
Då kom mailet att hon va kastrerad.
Vilket hon bara ljög om..... i mitt stilla sinne undrar jag bara VARFÖR ljuger man om en sådan sak?

Kommer att göra ett inlägg på engelska som är något mer utförligt då hon fortfarande är skyldig mig en del pengar, som jag förmodligen aldrig kommer att få se röken av.

3 kommentarer:

  1. Fy fasen vilken soppa! Förstår att det känns skönt att ha fått tillbaka din kisse intakt åtminstone. :/ Och grattis i efterskott.

    SvaraRadera
  2. Funderar fortfarande på vårt samtal och borde igentligen inte bli förvånad, men.....!!!
    Tråkigt att läsa om dina upplevelser, vet precis hur du känner det.

    SvaraRadera
  3. Tjena mittbena 20 åringen??????
    Får ela gratta i efterskött då.
    Hej hopp, kaffe vore gott // Magnus

    SvaraRadera