söndag 27 september 2009

En dag i Frankrike





Nu har jag kommit hem ifrån Frankrike där jag hämtat upp min nya VITA hane. har aldrig haft en vit katt, och jag tycker att det är snyggt om den är typad och med päls, annars blir det mer som en skär liten gris. Bilder på honom kommer.
När vi skulle landa så säger piloten att det är 22 grader ute... ohhh great tänker ajg som har tjockhalsduken o jacka o ulltröja på mig.
När vi landar är det endast 25 grader. Sjukt varmt o skönt så det va ju bara att kasta av sig kläderna. 2 timmars bilfärd med en avstickare för att köpa Chevré hos en prisbelönt uppfödare... Helt färsk och vansinnigt god. Väl hemma var det genomgång av katterna som fanns på plats. Phoebes syster bodde där för tillfället och även Che Guevara som jag sett bild på som liten och inte kunde bestämma mig vilken ras han va :)
Han ser faktiskt ut som en cornish rex nu som vuxen :) Tittade på kattungarna och Robert va so orolig att jag inte skulle vara nöjd, jag ÄR nöjd, trevligare och mysigare katt har jag aldrig mött, dessutom är han riktigt fin.
Hittade dock min favorit på gården :)
Det är den med svart runt ena ögat :)

Det serverades kall öl, och lite snacks. Robert och sambo skulle åka och hämta upp någon kaka, men jag valde att vara kvar hemma, bytte om till mjukisar. funderade på storkoftan och ulltofflorna... men skippade det :)

Gick ut och satt mig på stenmuren på trappen och njöt av värmen, solen, ölen och bara tystnaden. Sen blev vi kvar där ute hela kvällen tills det va dags för middag. Det bjöds på lokalt rödvin (fick med mig 3 flaskor hem) gåslever, ankpaté och grillad anka till middag.... trodde jag skulle dö i matkoma. Klockan halv 11 gick jag o la mig, skulle ju åka 04 så det va strikt schema.
Från 04 tills 13 idag har lilla Eminem suttit i buren och inte sagt ett ljud, mellan München o Stockholm somnade jag o drömde att han hade dött, spekulerade hej vilt i drömmen vad jag skulle säga när jag kom till tullen..... ruskade om buren när vi landade o då tittade han på mig med sina pliriga ögon.

Väl hemma så va kattrummet iordninggjort åt honom, han åt, drack o va på lådan samt plockade ut alla leksaker ur leksakskorgen :)
Han är bara en liten pralin, spinner hela tiden, där i mellan protesterar han högljutt över att han måste vara helt ensam där inne. Vi får helt enkelt se vad det blir av honom, men jag valde helt klart rätt katt med tanke på temperamentet ;)
Bilder på honom kommer på onsdag.... typ :)

4 kommentarer:

  1. Kul och grattis - men jag vill se bilder nu! Å andra sidan har jag inte fixat några på mina kattungar än så, eh, ska inte klaga. Tack för support, det är ett livligt gäng som ska sno varandras tuttar i stället för att hitta egna hela tiden, pust.

    SvaraRadera
  2. Roligt roligt att han är hemma nu, lille Eminem! Det ska bli spännande att träffa honom! Nu har jag ju redan sett en bild men jag måste ju få se honom IRL! Kanske på fredag? :D

    SvaraRadera